följ din dröm

Länge nu har jag tvivlat på vad jag vill göra efter gymnasiet, hur mitt liv kommer se ut och vad mina beslut just nu påverkar min framtid. Idag insåg jag att mitt val nu efter gymnasiet påverkar allt. Om jag inte kommer in, är jag stort sett körd. Kommer jag in så är jag fast, kommer inte kunna ändra mig. Tar jag ledigt ett år kommer jag aldrig börja plugga igen. Jag orkar inte det här, alla beslut.
Sen är problemet att välja utbildning också, kriminologi eller psykologi? Båda två är praktiskt taget omöjliga att komma in på om man inte har A i allt, vilket jag inte har. Inte att jag har dåliga betyg, jag har bara inte A i allt. Och vad väljer jag om jag inte kommer in i något alls? Pluggar upp mina betyg? Eller skiter jag i allt helt?
Jag tänker inte ge upp, jag ska komma in på nått, jag ska ta examen och lyckas. Ni kommer få se, om ett par år är jag legitimerad och redo för att behandla världen, en efter en.
 
Godnatt!
_________________________________________________
relevant.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0