birthday girl

Grattis till mig!
 
Fyjävlar vilken dag det har varit ni, min lycka är obeskrivlig och jag är så bortskämd att det inte ens går att förklara med ord. Tacka gudarna för mina vänner och för alla runt omkring mig, inga är lika underbara som dem. Jag har blivit omhändertagen något massivt och jag har inga att tacka förutom mina bästa vänner, all kärlek till mina fina.
Det började med att jag vaknade till pappas ljuvliga stämma då han sjöng så vackert som ingen annan kan och skrek ut hurra som jag tror väckte alla i lilla Vadstena, det är inte ofta det händer och jag vaknade med tårar i ögonen av lycka. Fan att fylla hela 18 år är otroligt stort.
I min dumma hjärna så hade jag trott att jag bara skulle grattas och inget mer idag, för själva firandet av mig börjar ju inte förrän imorgon, men så fel jag hade såklart. Jag får ett samtal ca. 13.00 av Plantagen då de säger att de har blommor till mig, jag springer från korridoren till entrén för att hämta blommorna och dem är rosa, vilken lycka! Jag vänder mig om mot kafeterian och där ser jag mina tre vackra bästa vänner runt en daimtårta med jordgubbar och grädde, mina favoritsmaker, medan de sjunger den underbara födelsedagslåten. Finns det något bättre? Tror inte det. Hampus joinar även och vi njuter av tårtan. Blommorna var från min släkt förresten, vilken tajming!
Det är inte allt. Hugos, mitt stammis ställe, bjuder på en gratis chailatte för att fira mig. Det var det gulligaste jag upplevt där och det gjorde mig ännu mer taggad till imorgon. Ivana kommer in till Hugos för att gratta mig och jag kramar ihjäl kvinnan för att jag älskar henne så mycket, sen så drar hon mig till Ströget där hon även payar för käket, kunde dagen varit bättre? Knappast.
Tar inte slut där inte! Ivana körde oss hem till henne för att fira mig ännu mer men vi lyckades inte lämna parkeringen utan vi satt där och sjöng ihjäl oss till Bastille. Hon kommer med ytterligare en överraskning och kör mig till McDonalds Drive Thru där hon beställer en stor pommes till mig (hon känner mig alltför väl) och en paj till henne och kör mig till parkeringen i Hamnen där vi kollar på solnedgången medan vi äter vår mat och lyssnar på Lana Del Rey. Återigen, mina bästa vänner är bäst.
Just nu sitter jag med min far och plastmamma och smuttar på lite vitt vin lagligt, vi väntar tills min bror och svägerska från Göteborg kommer för att fira mig lite. Den här dagen var obeskrivligt bra, skulle kunna fylla år varje dag.
 
I LOVE MY LIFE!
__________________________________________
puss pander, maller baller och sassurt.
lycklig tjej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0